NÓGRÁDKOMP – TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0189
1. számú tájékoztató
Tisztelt Érdeklődők!
Mint ahogyan az a honlapunkon megtekinthető anyagokból is látható, az előző két tanévben iskolánk sikerrel vette a Nógrádkomp – oktatási innováció címet viselő pályázat adta nehézségeket.
A programot az idén is folytatjuk, az alábbiak szerint:
A szociális-, életvitel- és környezeti kompetenciaterület bevont csoportjai a 9. b és 11. b osztály.
A szövegértés – szövegalkotás, illetve a matematika – logika kompetenciaterület teljes tanórai lefedettséggel történő megvalósításában az alábbi osztályok érintettek:
9.A, b,c, d, 10. A, b, 11. A, 11. b, 12. A, 12. B.
Mindhárom eddig felsorolt kompetenciaterületen és valamennyi említett osztályban moduláris oktatási programcsomagot alkalmazunk.
A 9-10. évfolyamos szakközépiskolai, szakiskolai és előrehozott szakképzési osztályokban emellett a magyar nyelv- és irodalomórák keretein belül tantárgyi bontás nélküli műveltségterületi oktatást alkalmazunk.
A 9. A osztályban novemberre tervezzük a Nálunk, palócoknál című témahetet. Ugyanitt november – december hónapokban valósítjuk meg a Karácsony ünnepköre című, három hetet meghaladó projektet.
A 10. A osztályban március végén - április elején szervezzük majd meg a Fáy András és a reformkor címet viselő témahetet. Ugyancsak áprilisban kerül sor a Hagyományok az iskolában és azon túl elnevezésű, három hetet meghaladó projekt lebonyolítására is.
Reméljük, az új tanulásszervezési eljárások elnyerik valamennyi iskolahasználó, illetve az intézmény partnereinek megelégedését egyaránt.
Bátonyterenye, 2012-08-29
Soósné Lehoczki Beáta
szakmai vezető
NÓGRÁDKOMP – TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0189
A 2012/2013. tanév bevont osztályai
osztály |
szövegértés – szövegalkotás T/szöv/A MP |
matematika – logika T/mat/A MP |
szoc-., életvitel- és környezeti T/szoc/A MP |
9. A T, 3 HP |
Soósné Lehoczki Beáta (2 csoport) TBMO |
Dániel László (2 csoport)
|
|
9. b |
Godó Viktória TBMO |
------------- |
Pál István |
9. c |
Godó Viktória és Gergelyné Peteh Piroska (2 csoport)TBMO |
Dániel László (2 csoport)
|
|
9. d |
Godó Viktória és Gergelyné Peteh Piroska (2 csoport) TBMO |
Dániel László (2 csoport)
|
|
10. A T, 3 HP |
Godó Viktória (2 csoport) TBMO, |
Bíró Sándor (2 csoport) |
|
10. b
|
Gergelyné Peteh Piroska (2 csoport) TBMO |
Dániel László (2 csoport)
|
|
11. A laptop program |
Soósné Lehoczki Beáta (2 csoport) |
Bíró Sándor (2 csoport) |
|
11. b |
-------------------------- |
----------------- |
Krekács Pál |
12. A |
Soósné Lehoczki Beáta |
Bíró Sándor (1 csoport) |
|
12. B |
Telekné Telek Mária |
Bíró Sándor (2 csoport) |
|
összesen: |
15 csoport |
15 csoport |
2 csoport
|
Bátonyterenye, 2012-08-28
Soósné Lehoczki Beáta
szakmai vezető
NÓGRÁDKOMP -TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0189
2. sz. tájékoztató
Mint ahogyan azt már a korábbiakban is jeleztük, hagyományainknak megfelelően most is a tanévet indító nevelőtestületi értekezleten fogadtuk el a program munkatervét, így az ebben foglaltak szerint végeztük munkánkat az első félévben is.
Szeptemberben megtörtént a nyilvánosság 1. számú tájékoztatása – megújult és folyamatosan bővülő honlapunk útján, illetve a szülői értekezleteken a szülőket is tájékoztattuk itt végzett tevékenységeinkről. Időben begyűjtöttük a szülői nyilatkozatokat is.
Honlapunkon már megtekinthetők azok az első féléves anyagok, amelyek az őszi, igen színvonalasra sikerült témahetünk és három hetet meghaladó projektünk főbb elemeit szemléltetik.
A 3. számú tájékoztatásra a tanév végén kerítünk majd sort, részben a beiratkozáskor, részben itt, a honlapon.
Szintén szeptemberben lebonyolítottuk és értékeltük a szövegértés – szövegalkotás, illetve a matematika – logika bemeneti méréseit. Az eredmények önmagukért beszélnek, világosan kijelölik a megvalósítandó feladatokat a szaktanárok számára.
A korábbiak szerint folytatjuk a moduláris oktatást, így ennek szellemében készítettük el tanmeneteinket is, feltüntetve bennük a tervezett IKT- és IPR – órákat. A naplóbeli adminisztrációt – technikai okokból - némiképp egyszerűsítettük, de még így is messze eleget teszünk e téren is a program követelményeinek.
A 11. A osztályban - kötelezettségeinknek megfelelően - működtetjük a tanulói laptop programot, már amikor a tananyag ütemezése ezt megengedi, hiszen esetenként sajnáljuk a gépek beüzemelésével és működtetésével eltöltött időt, ami sokszor az érdemi munka kárára megy.
Laptop tehát van, irodaszer már kevésbé. Pedig ez utóbbira sokkal nagyobb szükség lenne, ha a pályázati feltételeknek a jövőben is eleget akarunk tenni. A témahetek, három hetet meghaladó projektek, az IPR- és IKT – módszereket alkalmazó tanórák ugyanis rendkívüli mennyiségű papírt, íróeszközt, nyomtatást stb. igényelnek, és ezekhez sajnos nem mindig adottak a feltételek. Így gyakran fordul elő, hogy a hiányzó eszközöket saját költségen szerzi be az érintett osztály, különösen pedig a pedagógus.
Tesszük mindezt pusztán lelkiismereti okokból, hiszen mi még mindig komolyan vesszük, hogy ezt a programot e tanévben /és még további kettőben/ fenn kell tartanunk.
S csak remélni tudjuk, hogy mi itt, a Fáyban azzal a rengeteg energiával és többletmunkával, amit a program működtetése jelent, és amit mi még most is tisztességgel végzünk, hozzájárulhatunk iskolánk szélesebb körű, jobb megítéléséhez, az itt végzett pedagógiai munka elismeréséhez – s így végső soron intézményünk jövőjéhez.
Bátonyterenye, 2013-01-12
Soósné Lehoczki Beáta
programfelelős